måndag 22 mars 2010

måndag IGEN. Sitter i soffan kl 10 och tittar på en söt sak som ligger brevid och sover. Eller halv sover så tror han vaknar när som helst. Han va lite argsint i morse och ville upp direkt trots att han inte vaknat ordentligt så blev inte en sån där seg morron som vi brukar ha. Vi har nämligen inte haft några sånna där typiska bebis mornar än, tidiga tidiga tidiga alltså. Idag gick vi upp halv 9 typ och det va tidigt då. Annars brukar han sova lite längre på sista matningen och så brukar vi mysa lite men han tycker nog som jag. Att det va tomt utan pappa i sängen.
Jepp, han drog ju till jobbet imorse och den här veckan lär det bli mycke jobb. Är nordbygg mässan så han har fullt upp där hela veckan i deras monter. Vem vet, vi kanske går förbi och säger hej nån dag så han får träffa sin älsklings bebis lite.
Annars har helgen varit bra. Fredag va madde, smilla och richard här och hälsade på. Smilla va jätte snäll och duktig. Sen kom Nina och killarna och hälsade på men killarna va inte så intresserade av en bebis så det fick nina ha ifred :) Han sov mest dock haha :P
Sen hade vi mys fredag!! Sen lördag va det min och rickards 1års dag och vi skulle va hemma och bara ta det lugnt. Dock blev det inte jätte lugnt för solen va uppe och då fick rickard ett mega ryck. Han tömde skräp högen som hade blivit igen snöad och körde 3 lass till tippen. Kapade också häck och rivde en mur och va ute HELA dagen :) han har nog aldrig fått så mycke frisk luft. Jag och Enzo tog en liten lugn promenad och sen va vi ute och skrattade lite åt pappa när han försökte få omkull en stolpe som inte ens gick att rubba när dom försökt dra omkull den med bilen. Va roligt att se dock :)
Sen hade vi en jätte mysig kväll :)
Enzo har blivit lite svårare att lägga på kvällarna men jag kan ju inte säga att jag itne förstår. Om jag sov hela dagarna skulle inte jag kunna somna så lätt på kvällen heller. Men vi ska inte gnälla för han är fortfarande jätte snäll och sover mycke och det går jätte bra. Rickard kan sova igenom det mesta nu när han ska jobba också så det är bra för att han vaknar och byter blöja på natten på helgerna och sånt är toppen men den här veckan när han har as mycke måste han ju sova ordentligt för han är inte så bra på att sova lite och sen va uppe hela dan :P haha

aja nu vaknar han till liv så jag ska mysa nu. puss och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar