söndag 3 februari 2013

Söndag

Fick ett sms av min underbara Ida idag då hon kallade mig Super Mum. Ibland går jag & lägger mig efter en heldag me båda & känner mig lite så. Jag har haft båda barnen hemma själv hela dagen & också hunnit plocka, städa, laga mat, tvätta, fixa disken, åkt & handlat mm & jag undrar lite hur fasen jag orkade med dagen. Idag är INTE en sån dag :p men börjar med gårdagen först :)

Igår, Lördag, hade vi barnvakt för första gången sen Nova kom. Inte över natten utan dom va hos farmor & farfar & vi åkte sen dit & sov med dom men ändå. Först va vi ute på S1 & åt middag med Ida & Alex  & efter det hade väl Rickard velat gå ut. Vi tänkte ja men en drink klara vi fint men allt va stängt för vi va ute så tidigt så ja den planen gick inte riktigt igenom. Istället följde vi med Ida & Alex hem då dom behöver läsa av matfärgiftad barnvakt.
Dom fixade lite snacka, vin & med melodifestivalen i bakgrunder satt vi & snackade & skrattade. Sen drar Ida fram ett spel - jag & Ida mot Rickard & Alex.
Galet blir det då alla skrattar & har sig så jag har ont i magen men förutom att killarna vann va det så sjukt kul!! Va hemma straxt efter midnatt & hade en så sjukt trevlig kväll!!!

Förmiddagen idag spenderade vi hos svärisarna där vi sovit & har mysigt som vanligt :)
Sen åker vi hem & jag åker iväg & handlar lite små saker & Rickard packar lite medans en galen snart 3åring står & skriker att han ska minsann inte åka nån stans utan honom. Dock stämde det sådär då R behövde åka till Gbg idag för en montering imorgon. Sjukt tråkigt & Enzo va helt förstörd :( han ville inte att pappa skulle åka & jobba sända kväll & grät ännu mer när jag försökte trösta med "men han kommer tillbaka på tisdag, det får snabbt". Enzo va ledsen ett tag efter han åkt & sen va han trött. Kämpade för att hålla han vaken & han fick hjälpa till & laga middag. Kalabalik blir det när det sen ska sovas för det gick ju inte. Han ville brottas med Nova, prata, pilla mm & med en Nova som måste va med va inte uppgiften så lätt. Tillslut decka han i vår säng i alla fall & jag & Nova kunde fixa sista på "listan" innan hon fick gå & lägga sig. Jag skulle göra detsamma & visst ligger jag i sången men sover gör jag inte. Men så fort jag släpp telefonen är jag väck :p

Nej fasen, börjar se dubbelt av trötthet
Sammanfattning är i alla fall att vi va Sjukt nöjda med middag, snack & spel med Ida & Alex & nu är vi ledsna att R åkt, hoppas han snart är hemma igen. Saknar honom!!!  ❤

(Kort kommer sen, får det inte att funka på telefonen men nu svimmar jag, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar