torsdag 7 februari 2013

en kräk vecka :P

den här veckan är helt klart inte min favorit so far. Onsdag morgon och barnen vakna tidigare än normalt. Rickard tar me Enzo ner och bäddar in honom i en filt. Jag kommer ner och han säger att han har lite ont i halsen så jag tänker att eftersom jag tyckte han sov lite konstigt också (ja jag låg vaken för mycket i natt :( ) så får han va hemma idag och mysa lite.
Rickard hinner bara sätta sig i bilen och lämna gatan innan Enzo börjar kräkas. Turen va på min sida och filten och golvet fick ta allt för hade känt sådär för att behöva byta soffa haha.
Han låg sen stackarn deckad i soffan och sov & kollade på barn tv med väldigt små ögon hela dagen. Senare va han hungrig och fick i honom lite vätska och tids nog lite ''mat'' också och på kvällen när R kom hem satt han på sitt rum och lekte med bilar som om ingenting har hänt. Ungar är verkligen helt otroliga haha
Idag är han pigg och galen som vanligt men är såklart skönt. Vill ju inte att han ska må dåligt och nöjd att det bara va nån snabb bacill och inte influensa eller nått sånt. Febern är också helt borta och ingen annan i familjen mår dåligt - score!!!
Annars har jag inte fått sova i 2 nätter nu heller utan Nova har legat och tappat nappen i timmar och stoppar jag inte in den blir hon lessen eller börjar snacka så måste görat. Men hinner inte somna om innan det är gjort igen. Hel konstigt för hon brukar sova som en deckad säl. Men hon är ju en bebis sp bara inse att bebisar går igenom konstiga perioder - Enza va bara tur att det inte blev nått med sömnen någonsin kanske :P haha Kommer total decka innan barnen ikväll känner jag på mig - skönt!!


Annars växer Nova så det knakar. Sitter duktigt när vi tränar men inte själv än. Snurrar & har sig & älskar sin storebror över allt annat på jorden. Han är verkligen den som får henne glad om inget annat hjälper, den som kan underhålla henne när allt annat är tråkigt och den som saknar henne efter bara minuter ifrån henne. Hans nya grej förutom att säga Elakt lite väl mycket är ''Nova jag gillar dig'' och hon får höra det X antal gånger om dagen - äkta kärlek det!
 
 Bjuder på en bild på Enzo i skidbacken också. Han är så duktig, R me som springer brevid :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar