tisdag 19 februari 2013

äntligen ''friska''


yes. magsjukan böts ut mot öroninflamation vilket gick övet till förkylning med hosta. Och det fick såklart prinsessan också så hon har haft svårt att andas med nästa, sova och hostat massa. Usch och fy både för sjukdommar och för känslan man känner efter att ha suttit inne i nästan 2v men endast någon liten tripp till svärmor. Nu är i alla fall Enzo helt frisk och tillbaka på dagis. Nova är i stort sett frisk. Lite snorig till och från och har slutat hosta men man hör rossel när hon andas så för att få bort det helt och inte bli mer sjuka så struntade vi i babysimmet.
På morgonen kom  Elina på en kaffe innan hon skulle och träna och medans tvillingarna sov i bilen men istället för träna fick hon åka och hämta Loe på dagis som verkade sjuk.
Efter det hade jag hoppats på lite sällsis av söta tjejer men så blev det inte så packade ner men söta flicka själv och promenerade till Rosa Huset. Köpte tyg med stjärnor på och mörkläggnings tyg och gick hem och sydde ett nytt ''draperi'' till Enzos rum.
Han har ingen dörr in till sig (va föräldrarnas sovrum innan och som vårt tyckte vi också det va ganska smidigt men sen när vi insåg att Enzo inte behövde det största rummet när han ändå har alla leker nere i lekrummet så bytta vi och han fick det rummet) och då behövs nått för att både stoppa lite ljus och ljud och avskärma. Det vi haft hittils har inte passat och vart riktigt slitet och kort så nu har jag fixat finfint. Hade tänkt ha Blixten Mc Queen på insidan men dom hade inte samma tyg som hans gardiner så för att inte blanda för mycket och för mörkt så ändrade jag till stjärnor på båda sidorna.
Helt sjukt hur jag slaktade det stackars tyget och kan inte riktigt förstå hur svårt det ska vara att sy på rakt och mönster tänkt men jag lyckades tillslut. Men någon som kan sy skulle nog skrattat åt mina steg och gjort det mycket enklare och snyggare men jag är nöjd. Har man gjort det själv känns det lite extra bra :)
Sen hämta jag Enzo och försökte mysa lite me han men han va inte alls intresserad haha så vi lekte lite och sen undrade Ronja om vi hade nått för oss och så kom hon och Lisen över.
Hängde och pratade lite skit och försökte mysa lite men Nova va på tok för trött efter för lite sova middag så lite pruttig va hon tyckte jag haha :P
Men va i alla fall skönt att gudmor kommit hem tycker Nova (och familjen) och tack för att du slängde ihop lite middag innan du åkte också. Om någon kan slänga ihop otippade saker till goda middagar så är det fasen hon!!



Grattis till Samuel och Ronja också som gifter sig efter att Samuel friat på USA resan.



Nova ska försöka lära sig gå så hon kan springa runt gudmor på bröllopet :)
<3 p=""> 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar