lördag 17 mars 2012

ännu en vecka snart över



i veckan bjöd Enzo in mamma på sitt rum på fika, MEN medans han fick låtsas kalasa på chokladbollar & dammsugare så fick mamma en tomat - haha!!

Såå söt som hade dukat upp och sen hämta mamma i handen och klappa på stolen att jag skulle sitta där. Fy fabian va underbart det är att ha en 2åring!!! :)

Han kläcker också nya ord vardagligen nu. Ringde mormor här om dagen på hemtelefonen och hon svara ''Maya'' så nu går han runt och säger Maya me :) han förstår också att det är mormor min duktiga kille. Nu är han i sthlm med pappa som skulle på globen igår och har då lärt sig att kusin heter Tuva me :)

Nu är han i leksaks affärn med mormor och handlar en present till min kusin och han testar ALLA eldrivna fordon har jag fått bilder på :) vänta bara tills han kan prata och smöra för mormor & morfar - han kommer nog lära sig vilka man ska flörta med haha



Annars har veckan gått snabbt & vart jobb & dagis. Dean har också kastrerats stackaren :(
Han ska nämligen flytta nästa vecka på prov hem till en tik så måste fixas. Har inte velat nämna det innan det hände men jaja. Vi hade ju tänkt kastrera honom ändå men nu blev det för henne och då sa veterinärerna att han borde stanna här ett tag efter för mer lugn, svårt bara med en 2åring kan jag i alla fall säga - dom leker ju JÄMT!!



Varför han flyttar är lite blandat. Jag vill egentligen ha honom här. Han är helt klart min älskling och efter 1år självklart också Enzo's. Dom leker och pussas jämt och är verkligen kära i varann dom två. Men Rickard har helt bytt attityd från i början och bottom line är att jag inte längre orkar själv. Att va med barn, jobba, hämta/lämna/ta hand om Enzo och hund själv och just nu (mycket eftersom jag har kortare dagar än R) så är det BARA jag som gör det. Och att gräla om bara honom för R har ändrat inställning är så irreterande. Kommer va lagom nöjd mer R ett bra tag framöver kan jag lova men i slutändan får man väl välja honom först för att se om jag kan överleva utan Dean stackarn. Har i alla fall hittat en tjej som har en tik på ca 4-5år som vi hoppas det kommer gå bra med. Dom har träffats men i början ska dom ju bara uppfostra dom små brudarna så det blir lite på test i början. Hon jobbar med hästar så han kommer få va med mycket och inte va hemma så mycket som nu vilket för mig är viktigt!! Håller tummarna för att han passar in för vill att nån ska se den underbara hunden han är, inte som R nu som ser honom som ett problem :(




Annars har jag också ny bil från och med denna vecka :) nyare, hel, går toppen och Liten får plats i även om det blir med dubbelvagn :) är jätte nöjd med mitt nya vrålåk ;) eller familjebil haha




Nu är jag i alla fall hemma själv för att ta hand om Dean medans R & E åkte till storstan för att ha kul. R vart bjuden av pappa till globen och Top Gear och självklart fick Enzo följa med för att mysa/leka med mormor och moster undertiden!!
Hoppas ni förstår hur mycket ni betyder för honom och hur mycket han saknar er, märks verkligen när vi pratar om er. Mormor, Morfar, Moster och Morbro är lätt mäst saknade med storstan för lillprinsen. Även om Krille & Emma med fler också är saknade =)
Emma: Han ROPAR ''min Krille'' när telefonreklamen på tv är när tjejen ringer sin kille Krille haha


Går annars in i v. 15 imorgon och mår smått bättre äntligen!! kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar