lördag 8 maj 2010

helg!!

Idag är det lördag & det har redan blivit Maj. Enzo har precis blivit 2månader och det känns helt sjukt. Hur snabbt tiden går och hur mycket han växer. Han väger nu 5650 gram & är 60 cm lång. Går som sagt sjukt snabbt. Han skrattar nu om han tycker man är rolig och följer ordentligt med blicken. Sover jätte duktigt men det har han ju faktiskt gjort från början. I natt sov han 7timmar innan han vaknade för att äta första gången, jag vaknade dock en timme innan och vänta på att han skulle vakna och vilja ha mat :P sen somnade han om och sov 3tim tills han va hungri igen och sen sov han 1-1,5tim innan han ville gå upp. Sjukt duktig kille. Nu ligger han på soffan och sover igen och har gjort det i en timme by now, vaknar nog och vill ha mat när som helst. Men kommer nog bli mycket sova idag för han är lite små sjuk stackaren. Har hostat lite och vart tämpt och som för oss vuxna är det ju värre på natten när man ska sova så nu när han vaknat är det inte lika farligt längre. Får väl se hur det blir.
I veckan har vi annars haft fullt upp. Återbesök på mamamia för mig, bvc koll för Enzo, första föräldra gruppen, promenad med Julia och sen blev jag inbjuden till grannen och deras egna lilla grupp :D dom är tre stycken som bor brevid varann med Oskar 1år, Alvin 7månader, Mille 5-6månader (han va inte med igår så inte helt säker men straxt under Alvin) och jag bor mitt emot på gatan. Vi åt lunch, fikade och lekte med killarna och sen tog vi en timmes promenad. Jäätte trevligt. Enzo sov ganska mycket men men, det kommer väl snart att han vill vara med och leka han med. Det tråkigaste är att dom kommer börja jobba till hösten alla utom jag så då blir det bara jag hemma av oss grannar. Men men nu ska jag mata det lilla odjuret :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar