tisdag 23 februari 2010

Inte länge kvar nu!?

Nu va det ny vecka igen och ingen bebis är här än. Vi trodde dock helt säkert att det skulle bli av i helgen. I fredags hade jag ont i 5-6timmar och det gjorde ont ''där det ska'' men sådär halv ont. Inte så ont att jag ville varken ringa eller åka in utan bara vänta och se hur det skulle gå.
Orkade mig på att åka med Rickard på midda hos Julia & Mathias som planerat och fast det inte va helt smärtfritt så gick det absolut bra och det va ärligt talat skönt att slippa laga mat eller tänka på det :)
Sen lördag va PAIN!! Från sekunden jag vaknade. Låg i soffan på förmiddan och grät till och med vid one point av smärtan. Det va inte saligt. Vi skulle ju på musikal också och jag tyckte väl att det va ingen ide att sitta hemma utan vi fixade oss och drog trots smärta. Va ju ändå lite, lite bättre. Inga tårar längre men ortoligt ont gjortde det. Åt på resturang och sen såg vi Grease. Skulle sätt den med Rickards föräldrar och Samuel för dom bjöd oss men dom kom inte till Sthlm pga det här j*vla vädret så Krille och Emma fick följa med istället för dom. Dock va det helt värdelöst. Inte ens Marie gjorde bra ifrån sig och det va riktigt oproffsigt. Jag och Rickard va inte imponerade. Förra helgen va sjukt mycke bättre.
Menmen, hade i alla fall ont hela dygnet och jag lyckades väl docka runt 2-3 tiden av att jag va helt utpumpad. Rickard sov som en stock för att vara laddad när jag skulle väcka honom för att åka in. Vi va nästan helt säkra på att det skulle bli så. Men jag vaknade ganska sent söndag och då mådde jag bra och hade inget ont längre. Va dock helt skakis i kroppen av gårdagen. Helt galet. Plutten va också helt utpumpad tydligen. Va orolig och på eftermiddagen ringde jag för första gången ever till BB för att fråga och råda lite eftersom han inte rörde sig. Fick lite ''direktions'' och skulle ringa tillbaka efter en timme. Det funkade si sådär men jag kände mig ändå så säker då att jag vågade vänta till nästa dag för att se och på måndagsen va det full fart igen. Han va som sagt bara helt slut efter lördagen då han hade sparkat som en galning från morgon till kväll för att jag hade så ont. Så nu är allt ''back to normal'' om man säger så. Ingen bebis blev det alltså i helgen.
Men jag har ju ändå tippat på den 1mars så då är det ju nästa måndag så får väl vänta lite till :)
Hoppas ni haft en bra och lugnare helg än mig =) KRAM på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar