torsdag 14 juni 2012

skolavslutnings tider för alla kusiner

Veckan har sölat lite väl men kan bero på att jag ínte jobbat och jag kan lova det tar på mitt psyke just nu också. Så jäkla jobbigt att veta att det blir ont om pengar och allt sånt och så jäkla bra att det löser sig så bra för oss när det blir så men så jäkla surt att pengar som ''råkar glida in'' som för skatt mm ska istället för att gå till sånt vi behöver/vill ha ska gå till tråkiga jäkla räkningar. Menmen, så går det när man är tjock, dagis inte behöver en och man har ett helt hus med ekipage att betala för.
Vi har också haft inbrott i garaget den här veckan och fått en av våra dyraste ägodelar snodda. Rickards sprojlans nya hoj. Så jäkla irreterande att folk kan va så äckliga och fräcka. Obehagligt me för den delen och kan lova vi va mer än arga den dagen. Att folk inte kan låta bli sånt andra lagt ner massa pengar och möda på - usch!! För att trösta pappa gjorde jag och Enzo i alla fall en hel låda med ''pappa bollar'' (också kallade chockladbollar) så han får mumsa lite. 


 Enzo fick testa finkläder hos farmor som pappa och hans bröder haft när dom av små. Finns också en som väntar på lillasyster, om det blir en sån :)
Sötot gillade kläderna jätte mycket men byxorna va jättestora så farmor gick sätta ett mega gem i baken men västen satt perfekt så frågan e om bästen kanske är lite tight nästa år, bror väl på hur han växer kanske ;)

Idag va vi på skolavslutning för Tuva också i Gamla Tuna kyrka. Den jag sagt jag ska gifta mig i men faktiskt aldrig varit inne i. Kan lova vi måste ''adda'' typ 400 pers på vår gästlista då bara för att det ska se lite uppfyllt ut för jäklar va platser det fanns. Galet stor kyrka med massa förgyllning. Den är så Himla vacker när man ser det utifrån så fast den kanske inte har ett perfekt partyställe precis brevid tror jag det måste bli där ändå!! Får la se när/om R väl friar sen. Vi ska inte gifta oss försen han gjort det säger han fast vi redan är förlovade. Det måste tydligen frias på riktigt eftersom vår förlovning inte va nån sån överaskning & gifta sig inom 1år grej - jaja!
Annars har Enzo vart på dagis, jag mått illa om dagarna så tyvärr inte tagit tag i nått alls som jag borde menmen... Imorn blir det utspring för kusin Robin innan vi drar på dragrace i Tierp hela helgen. Får uppdatera er om det sen också, Enzo&R kommer ju va i heaven om vi säger så :D 
Nej nu ska jag packa lite inför det tänkte jag, kram på er!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar